fékfolyadék csere
A mostani bejegyzésemben szintén egy fontos karbantartási feladatról szeretnék pár gondolatot megosztani.
Előző bejegyzéseim a dióhéjas karbantartási eljárásról szóltak, de autószervizünk általános autójavító és más fontos munkafeladatokat is ellátunk.
Mai témánk a fékfolyadék cseréje és annak fontossága.
A jelen kor gépjárművei sokkal érzékenyebb részelemekből épülnek fel mint régen.
A múltbeli autóknál még nagy hangsúlyt nem fektettek a fékfolyadék cseréjének fontosságára.
A jogszabály sem rendelkezett megfelelően ebben a témakörben és az autók felső sebességhatára is jóval kisebb volt.
Ahogy a technika változott, fejlődött, a fékfolyadékok igénybevétele is arányosan növekszik.
Az elöregedett fékfolyadék nagy nedvességtartalommal bírhat, ami egy erőteljesebb hosszú fékezési ciklusban gőz halmazállapotba kerülhet az amúgy zárt fékkörben és ronthatja a fékhatást. A fékfolyadék állapotát műszerrel ellenőrízük és szükség esetén a folyadékot cseréljük.
A fékfolyadék csere a rendszer teljes mennyiségét érinti, egy automata berendezéssel friss fékfolyadékkal mossuk át a fékrendszert.
Ez általában 2 liter friss folyadékot jelent.
A fékfolyadék csere nem csak jobb fékbiztonságot szavatol, hanem a fékrendszer részelemeinek az élettartalmát is meghosszabíthatja.
A fékfolyadék minőségének ellenőrzését ajánlott a karbantartási eljárások keretén belül elvégeztetni. Maga az ellenőrzés pár percet vesz csak igénybe.
Bízok benne, hogy hasznos tanácsot tudtam adni ebben a témakörben is.