fékfolyadék csere

 

A mostani bejegyzésemben szintén egy fontos karbantartási feladatról szeretnék pár gondolatot megosztani.

Előző bejegyzéseim a dióhéjas karbantartási eljárásról szóltak, de autószervizünk általános autójavító és más fontos munkafeladatokat is ellátunk.

Mai témánk a fékfolyadék cseréje és annak fontossága.

A jelen kor gépjárművei sokkal érzékenyebb részelemekből épülnek fel mint régen.

A múltbeli autóknál még nagy hangsúlyt nem fektettek a fékfolyadék cseréjének fontosságára.

A jogszabály sem rendelkezett megfelelően ebben a témakörben és az autók felső sebességhatára is jóval kisebb volt.

Ahogy a technika változott, fejlődött, a fékfolyadékok igénybevétele is arányosan növekszik.

Az elöregedett fékfolyadék nagy nedvességtartalommal bírhat, ami egy erőteljesebb hosszú fékezési ciklusban gőz halmazállapotba kerülhet az amúgy zárt fékkörben és ronthatja a fékhatást. A fékfolyadék állapotát műszerrel ellenőrízük és szükség esetén a folyadékot cseréljük.

A fékfolyadék csere a rendszer teljes mennyiségét érinti, egy automata berendezéssel friss fékfolyadékkal mossuk át a fékrendszert.

Ez általában 2 liter friss folyadékot jelent.

A fékfolyadék csere nem csak jobb fékbiztonságot szavatol, hanem a fékrendszer részelemeinek az élettartalmát is meghosszabíthatja.

A fékfolyadék minőségének ellenőrzését ajánlott a karbantartási eljárások keretén belül elvégeztetni. Maga az ellenőrzés pár percet vesz csak igénybe.

Bízok benne, hogy hasznos tanácsot tudtam adni ebben a témakörben is.