Dióhéjas tisztítás - diószórás (szívósor és szelep tisztítás, koksztalanítás)
Mire jó a dióhéjas tisztítás?
Hengerfej megbontása nélkül elehet távolítani a koromlerakodást a szívószelepekről illetve a hozzátartozó szívócsatorna részekről. A dióhéjas tisztítás költséghatékonyabb módszer, mint a motor megbontása és időben sokkal gyorsabb eljárás, mint hengerfej felújítás és mind emellett a dióhéj őrlemény a tisztítás során nem tesz kárt az érintett alkatrész felületeken, mert sokkal puhább, mint bármilyen más szóró anyag.
Miből adódik, hogy elkokszolódik a szívószelep:
Mivel az autó gyártok jó pár évvel ezelőtt még szívócső befecskendezésű motorokat alkalmaztak így azokat ez a veszély nem fenyegette. Ezeknél a típusoknál a benzin tisztította a szelepeket, de mióta egyre jobban át állnak vagy már át álltak az autó gyártok a közvetlen befecskendezésre a környezetvédelmi emisszió szigorítások miatt így már csak ilyen motorokat gyártanak. Ezeknél a motoroknál befecskendező szelep már maga az égéstérbe van elhelyezve el így nincs rá lehetőség, hogy a szívószelepeket tisztítsa az injektor, így a karter gázból (némely modelnél EGR-kipufogó gáz visszavezetésből) adódóan kokszképződés rakodik le, ami a szívó csatornák keresztmetszetét szűkíti.
Ebből adódóan mit okozhat nagy általánosságban, ha nincs elvégezve a tisztítás:
- üzemanyag fogyasztásnövekedést
- égéskimaradást (gyújtás hibát tárolva legtöbb esetben)
- teljesítményvesztést
- egyenletlen motorjárást
Milyen gyakran kell megcsinálni a tisztítást?
Gépjármű model illetve használattól függően, de kb. 80.000-120.000 kilométerenként esedékes lehet elvégezni.
Közvetlen befecskendezéssel szerelt problémás benzinmotorok mint például:
- AUDI/Seat/Skoda/VW: TSi,FSi,TFSi motorjai
- KIA/Hyundai: GDI és T-GDI motorjai és ezeknél a típusoknál nem csak szívószelepeket tisztítjuk, hanem a dugattyú tetőt is, mert koksz réteg alakul ki rajta (minimális olajfogyasztás miatt), ami azt eredményezi, hogy a vastag koksz réteg kezd kialakulni és emiatt öngyulladás lépéletbe és ez dugattyúolvadást okoz, de ez megelőzhető, ha időben el van távolítva a korom réteg.
- Mazda-nál is a Skyactive motorok
- Ford-nál az EcoBoost motorok
- Citroen/Peugeot-nál (PSA család motor) az 1.6 THP motor, vagy éppen az 1.4 VTi motor ami a BMW-vel közösen fejlesztett motor.
- Renault-nál a TCe motorok
- Nissan-nál a DIG-T motorok
és így tovább, ami közvetlen befecskendezésű rendszer, a legtöbb ilyen típusú motornál el kell végezni a tisztítást (koksztalanítás) időben, avagy egy általános karbantartásként kell beépíteni a gépjármű szervizelése mellett, ami nagy átlagban 80.000-120.000 kilométert jelent, de ez gépjármű modelltől is függhet.
Mindeközben a dízel üzemű gépjárműveknél is már elterjedt ez a tisztítási eljárás mert ugyan így megtalálható ez a probléma mint a:
- BMW-nél az B-s és N-s motorok (ezeknél még a szívócsőben lévő lapát sor [más néven örvénylapát, örvénycsappantyú] is problémás tud lenni, elkopik és elkezd lógni a tengely, vagy éppen ha már annyira kopott akár el is tud törni és a motor beszívja ami motorkárosodást okoz).
- KIA/Hyundai modelleknél is a CRDi motorok, ugyan így szívócső tisztítása, lapát sor felújítása ha szükséges
Hogyan történik a dióhéjas tisztítás?
Nagy nyomású levegő segítségével a dióhéj őrleménnyel szórjuk a lerakodót kokszot, ami fellazul és így már eltávolítható a lerakodás. Miután a szívósor rész meg van bontva, ebből adódóan a benzines injektorokat is bevizsgáljuk hogy megfelelő mennyiséget, illetve megfelelően porlasztanak e. Dízel üzemű gépjárművek esetén, ha indokolt, vagy van rá lehetőség, hogy megbontsuk az EGR rendszert akkor azt is kitisztítjuk. Az össze rakás során pedig új tömítésekkel van össze rakva a motornak azon része, amik meg lettek bontva.
Árajánlatot csak pontos gépkocsi adatok alapján tudunk adni, aminek tartalmaznia kell a következőket: gépjármű típusa, évjárata, motor kódja, illetve a 17 karakterű alvázszámot.
Bármelyiknek hiányában nem tudunk árat képezni.
Néhány referencia munkánk:
Bejelentkezés
Elérhetőségeink
Telefonszám: +36 30 941 2995
E-mail: flopex@flopex.hu
Cím: 1174 Budapest, Rákóczi Ferenc u. 83.