Szekvenciális autógáz rendszer
Korunk egyik legmodernebb üzemanyag ellátó berendezés formája gázautózás tekintetében.
Gázautó szervizünk az elmúlt évek során számtalan szekvenciális gázrendszer típust kipróbált, keresve a beszerezhető legmegfelelőbb rendszereket.
Tapasztalataink alapján kijelenthetjük, hogy az ár egy bizonyos határon belül tükrözi az adott termék minőségét.
Az elmúlt időszakban egyre több gyártó, különböző országokból kínálja megvásárlásra autógáz rendszereit.
A rendelkezésre álló információk, tapasztalatok alapján gázautó szervizünk úgy döntött, hogy megmarad az olasz termékek mellett.
Az Olasz alkatrészgyártók között is van minőségi különbség annak függvényében, hogy mennyi ideje foglalkozik az adott gázrendszer gyártásával és fejlesztésével ill. hogy milyen vásárlói kört kíván hosszú távon ellátni alkatrészekkel. A felvásárlói körök is különbözőek. Vannak igényesek és kevésbé akik beérik a gyengébb minőséggel is.
Természetesen ez szubjektív, hogy kinek mi a gyengébb és a jobb.
Persze a gyengébb is működik csak nem szolgál ki minden igényt.
Gázautó szervizünk jelenleg az "Olasz" ZAVOLI, és ROMANO gyárak szekvenciális autógáz rendszereinek beépítését vállalja!
Itt kívánjuk megjegyezni, hogy az elterjedtebb más típusú szekvenciális és hagyományos gázrendszereket is javítjuk, karbantartjuk.
Visszatérve a jelenleg beépítésre ajánlott autógáz rendszerekre, hogy miért is ezeket választottuk.
- Többek között a Magyarországi és Olasz viszonteladókkal kialakult jó kapcsolat miatt.
-
A folyamatos alkatrész ellátás és utánpótlás végett.
- Ritka a garanciális és garancián túli meghibásodás, ha még is előfordul, a garanciális igények korrekt elbírálása miatt.
- Az ár-érték arány figyelembevétele. Jó minőség elérhető áron.
- Szakmai szemmel jól szerelhető egyszerű de megbízható jól beállítható berendezések.
- Magyar számítógépes programfelületekkel rendelkeznek.
- Szinte minden gépjármű típusba beszerelhetőek.
- Az előbb említett márkák gyártói más Olasz gyártók mellett sok évnyi múlttal és tapasztalattal vezető szerepet töltenek be az autógáz rendszerek gyártásában Olaszországban és külföldön egyaránt.
A rendszer működésének rövid ismertetése:
A motortérbe felszerelt gázszelepig a rendszer kialakítása megegyezik a gáztartálytípusok, azok rögzítése és a merev gázcső vezetékek tekintetében a régebbi gázrendszerekével.
A szekvenciális gázrendszerekhez használt reduktorok viszont már külső és belső kialakításukban is különbözőek az eddig ismertetett rendszerekéhez képest.
A szekvenciális rendszerek már nem keverőfejeken keresztül külső keverékképzéssel működnek, a hengerenként beépített gáz injektorok juttatják be a motor szívócsövébe fúrt fúvókákon keresztül a légnemű gázt az égéstérbe. A beszívott levegővel a beinjektált gázmennyiség a szívócső, hengerfej torkolatánál keveredik. (belső keverékképzés)
Fontos fő alkatrésze a rendszernek a fedélzeti komputer amely a benzines injektor jelek felhasználásával határozza meg és vezérli a gázüzemű befecskendezési mennyiségeket.
Ugyan ez a komputer kapcsolja le a benzin befecskendezést gáz üzemben.
A biztonságos és pontos működést hőmérséklet és nyomásérzékelő szenzorok jelei vezérlik.
A kívánt üzemanyag típus kiválasztását továbbra is az utastéri üzemmód váltó kapcsoló biztosítja amely két állású kivitelben készül és gáz üzemanyag szint jelzésre is alkalmas egy kiegészítő jeladó felszerelése után amit a multi szelep műszeregységére lehet rögzíteni.
A kapcsoló csak benzin vagy benzinnel indít és a megfelelő üzemi körülmények meglétét követően motorfordulat változásra vált át gázüzemre.
A gáztartály kiürülésekor visszavált benzin üzemre és hangjelzéssel jelzi a gáz kifogyását.
Fontos tanács, hogy mindig legyen elegendő benzin üzemanyag a gépjárműbe tankolva mert az előzőekben ismertetett működés miatt ez az üzemanyag is fogy mérsékelt mennyiségben.
Benzin üzem hiányában a gáz üzem sem működik!
A szekvenciális gázrendszereknél a gázszűrők (2 db.) időszakos cseréjére különösen nagy figyelmet kell fordítani mert a reduktor és a gáz injektor közötti mikro szűrő védi a gáz injektorokat a szennyeződésektől és a meghibásodástól. A gázszelepben lévő filter a reduktor egységet védi a gázban lévő mechanikus szennyeződésektől.
Az általános motorrevízión kívül a rendszernek egyéb különösebb karbantartási igénye nincs.