• Menü
  • VAG Csoport
  • Dióhéjas tisztítás
  • Autó szerviz
    • Autó szervizünk szolgáltatásai
    • Teljes körű autójavítás
    • Fékfolyadék csere
    • Műszaki vizsgáztatás
    • Kipufogó javítás
    • Ózongázos klímatisztítás
    • Műszeres diagnosztika
    • Dióhéjas tisztítás (szívósor és szelep tisztítás, koksztalanítás)
  • Autógáz
    • Autógáz ismertető
    • Miért előnyös váltani?
    • Megtérülési kalkulátor
    • Autógáz beszerelés
    • Gyakori kérdések
    • Karbantartás és szerviz
    • Autógáz rendszerek
    • Karburátoros autógáz rendszer
    • Hagyományos hengerenkénti injektoros
    • Központi injektoros autógáz rendszer
    • Szekvenciális autógáz rendszer
  • Hatósági eljárások
    • A hatósági eljárások
    • Engedélyek
    • Gázbiztonsági tanúsítvány
    • Gáztartály nyomáspróba
  • Gumiszerviz
  • Blog
  • Kapcsolat
Dióhéjas tisztítás, autójavítás Flopex Dióhéjas tisztítás, autójavítás Flopex
Dióhéjas tisztítás, autójavítás,
autógáz rendszerek javítása (LPG)

Karburátoros autógáz rendszer

A karburátoros (porlasztós) autókhoz alkalmazott rendszer.

A régi konstrukciójú motoroknál az autógyárak az üzemanyag motorba juttatását karburátorral oldották meg. Ezeket a rendszereket már nem gyártják és a közlekedésben útjainkon is egyre ritkábbak ezek az autómodellek. Gázüzemre történő átalakítás szempontjából az autógáz motorba juttatását egy a porlasztó tetejére szerelt közdarab (keverőfej) segítségével lehet megoldani. Ez lehet a légszűrő ház és a porlasztó között vagy a légszűrő házba építve. A megfelelő üzemanyag kiválasztását egy három állású kapcsolóval lehet váltani az utastérből.

A kapcsoló benzin állásába (benzin üzemben) a motortérbe felszerelt gáz reteszelő szelepet kikapcsolja, így gáz nem jut a gáz reduktorba és a benzin reteszelő szelepet nyitja amely szintén a motor térben kerül elhelyezésre. A benzin szelep nyitásával a porlasztó fel tud töltődni benzin üzemanyaggal. Az előbb említett szelepek a a megfelelő üzemanyag körbe vannak bekötve (benzin és gáz). Gáz üzemben a két reteszelő szelep működtetése fordított. A gázszelep van nyitva és a benzin szelep zárva.

A kapcsoló középső állásában lehet az üzemanyag váltáskor a rendszerben lévő előző üzemanyag típust kifogyasztani mert a két üzemanyag fajta összekeveredése nem megfelelő motor működést eredményez. A gáz reduktor amelyről az előbb már szó esett végzi a cseppfolyós gáz elpárologtatását és a keverőfejbe juttatását. A gáz reduktor egyben nyomásszabályzó funkciót is betölt. Az első kamrában a gáztartályból érkező cseppfolyós gáz nyomását csökkenti majd légnemű állapotra hozza a benne lévő gázmennyiséget és a második kamrában beállítja az üzemi nyomást. A légnemű fázis létrehozásához a gáz reduktor a motor hűtővíz rendszerébe van csatlakoztatva.

Porlasztós autóknál úgynevezett vákuumos rendszerű gáz reduktorokat alkalmaztunk a beszereléskor. (Gyakoribb típus példák: Lovató, Bedini, BRC, Landi Renzo, Kar-Gas, Tartarini, Marini)

Röviden az üzemanyagok útjai

Benzin üzem:

Benzin üzemanyag tartály (lemez), üzemanyag vezeték, tápszivattyú (ÁC pumpa), benzin szelep, flexibilis üzemanyag vezeték, porlasztó, motor.

Gáz üzem:

Gáztartály (4 mm-es acél lemez), gáz üzemanyag vezeték, gáz szelep, összekötő gázvezeték, gáz reduktor flexibilis gázcsövek, keverőfej, porlasztó, motor.

 

Szerviz bejelentkezés 

 

Autógáz rendszerek Hagyományos hengerenkénti injektoros

Kapcsolat

-Flopex autójavító és autógáz szerviz
-Dióhéjas szelep tisztítás (diószórás)
1174. Budapest, Rákóczi Ferenc u. 83.
Telefonszám: +36 30 941 2995
E-mail: flopex(kukac)flopex(pont)hu
Web: https://flopex.hu/
Névjegykártya mentése

Üzenetküldés

-

Ide kattintva tekinthető meg: Adatvédelmi nyilatkozat.

© 2025 Flopex Bt. Dióhéjas tisztítás, autójavítás, autógáz szerelés és átalakítás (LPG) Jogi nyilatkozat Impresszum Adatvédelmi nyilatkozat Sütik

Kreatív website

Dióhéjas tisztítás, autójavítás Flopex

Ez a weboldal sütiket használ. Ha ezt tudomásul veszi, akkor folytassa a böngészést.

További információ