Flopex autójavító és autógáz szerviz Flopex autójavító és autógáz szerviz
Autójavítás, autógáz szerelés és átalakítás (LPG)
Menü
Menü
  • Menü
  • VAG Csoport
  • Autó szerviz
    • Autó szervizünk szolgáltatásai
    • Teljes körű autójavítás
    • Műszaki vizsgáztatás
    • Kipufogó javítás
    • Ózongázos klímatisztítás
    • Co mérés, diagnosztika
    • Dióhéjas tisztítás (szívósor és szelep tisztítás)
  • Autógáz
    • Autógáz ismertető
    • Miért előnyös váltani?
    • Megtérülési kalkulátor
    • Autógáz beszerelés
    • Gyakori kérdések
    • Karbantartás és szerviz
    • Gázkutak
    • Autógáz rendszerek
    • Karburátoros autógáz rendszer
    • Hagyományos hengerenkénti injektoros
    • Központi injektoros autógáz rendszer
    • Szekvenciális autógáz rendszer
  • Biztonságtechnika
    • Biztonságtechnikai megoldások
    • UV lakk gravírozás
  • Hatósági eljárások
    • A hatósági eljárások
    • Engedélyek
    • Gázbiztonsági tanúsítvány
    • Gáztartály nyomáspróba
  • Gumiszerviz
  • Hajó
    • Hajó javítás
    • Hajó gépészeti munkák
    • Hajó ápolás
    • Téliesítés és tavaszi üzembe helyezés
    • Teakfa felületek javítása
    • Vitorlás hajó bérlés és oktatás
    • Vállalási információk
  • Kapcsolat

Diószórás - dióhéjas tisztítás (szívósor és szelep tisztítás)

Mire jó a dióhéjas tisztítás?

Hengerfej megbontása nélkül elehet távolítani a koromlerakodást a szívószelepekről illetve a hozzátartozó szívócsatorna részekről. Ez költséghatékonyabb módszer, mint a motor megbontás és időben sokkal gyorsabb eljárás, mint hengerfej felújítás és mind emelet a dióhéj őrlemény a tisztítás során nem tesz kárt az érintett alkatrész felületeken, mert sokkal puhább, mint bármilyen más szóró anyag.

Miből adódik, hogy elkokszolódik a szívószelep:

Mivel az autó gyártok jó pár évvel ezelőtt még szívócső befecskendezésű motorokat alkalmaztak így azokat ez a veszély nem fenyegette. Ezeknél a típusoknál a benzin tisztította a szelepeket, de mióta egyre jobban át állnak vagy már át álltak az autó gyártok a közvetlen befecskendezésre a környezetvédelmi emisszió szigorítások miatt így már csak ilyen motorokat gyártanak. Ezeknél a motoroknál befecskendező szelep már maga az égéstérbe van elhelyezve el így nincs rá lehetőség, hogy a szívószelepeket tisztítsa az injektor, így a karter gázból (némely modelnél EGR-kipufogó gáz visszavezetésből) adódóan kokszképződés rakodik le, ami a szívó csatornák keresztmetszetét szűkíti.

Ebből adódóan mit okozhat nagy általánosságban, ha nincs elvégezve a tisztítás:

  • üzemanyag fogyasztásnövekedést
  • égéskimaradást (gyújtás hibát tárolva legtöbb esetben)
  • teljesítményvesztést
  • egyenletlen motorjárást

Milyen gyakran kell megcsinálni a tisztítást?

Használattól függően, de kb. 80.000-120.000 kilométerenként el kell végezni.

Közvetlen befecskendezéssel szerelt problémás benzinmotorok:

  • AUDI/Seat/Skoda/VW: TSi,FSi,TFSi motorjai
  • KIA/Hyundai: GDI motorjai és ezeknél a típusoknál nem csak szívószelepeket tisztítjuk, hanem a dugattyú tetőt is, mert koksz réteg alakul ki rajta (minimális olajfogyasztás miatt), ami azt eredményezi, hogy a vastag koksz réteg kezd kialakulni és emiatt öngyulladás lépéletbe és ez dugattyúolvadást okoz, de ez megelőzhető, ha időben el van távolítva a korom réteg.
  • Mazda-nál is a Skyactive motorok
  • Ford-nál az EcoBoost motorok
  • BMW-nél az N-s motorok

és így tovább, ami közvetlen befecskendezésű rendszer, a legtöbb ilyen típusú motornál el kell végezni a tisztítást időben, avagy egy általános karbantartásként kell beépíteni a gépjármű szervizelése mellett, ami nagyjából 80.000-120.000 kilométert jelent.

Hogyan történik a tisztítás?

Nagy nyomású levegő segítségével a dióhéj őrleménnyel szórjuk a lerakodót kokszot, ami fellazul és így már eltávolítható a lerakodás. Miután a szívósor rész meg van bontva, ebből adódóan az injektorokat is bevizsgáljuk hogy megfelelő mennyiséget, illetve megfelelően porlasztanak. Az össze rakás során új tömítésekkel van össze rakva a motornak azon része, amik meg lettek bontva. 

 

 

 

Szerviz bejelentkezés 

 

Kapcsolat

Flopex autójavító és autógáz szerviz
Gázrendszerek beszerelését szüneteltetjük
CNG gázrendszerek javítását NEM vállaljuk
1174 Budapest, Rákóczi Ferenc u. 83.
Telefonszám: +36 30 941 2995
E-mail: flopex(kukac)flopex(pont)hu
Web: https://flopex.hu/
Névjegykártya mentése

Üzenetküldés

-
-

Ide kattintva tekinthető meg: Adatvédelmi nyilatkozat.

© 2023 Flopex Bt. Dióhéjas tisztítás, autójavítás, autógáz szerelés és átalakítás (LPG), hajó javítás, ápolás Jogi nyilatkozat Impresszum Adatvédelmi nyilatkozat Sütik

Kreatív website